Jak ubiegać się o zwrot wpłaconych środków za imprezę turystyczną niezrealizowaną z powodu COVID-19:
▶ Film instruktażowy: Jak założyć konto w portalu TFG
▶ Film instruktażowy: Jak wypełnić wniosek o zwrot wpłaty za niezrealizowaną imprezę turystyczną
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, iż zgodnie z nową ustawą przyjętą przez Rząd zwroty za anulowane wycieczki z powodu COVID-19 będą dokonywane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).
Środki na ten cel zostały zabezpieczone przez Ministerstwo Finansów.
Zwroty będą dokonywane na podstawie dwóch prawidłowo wypełnionych wniosków:
1) wniosku złożonego przez PBPO
2) wniosku złożonego przez Podróżnego Zapisz i wyjdź
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny dokona wpłaty na rachunek bankowy Podróżnego w ciągu 14 dni od pozytywnej weryfikacji wniosku.
KROK 1:
Prosimy już DZIŚ zarejestrować i utworzyć konto na stronie https://login.ufg.pl/obywatel/logowanie w celu usprawnienia procesu realizacji zwrotu oraz uniknięcia przeciążenia systemu.
Bez zarejestrowania nie ma możliwości zalogowania się, sprawdzenia dostępności i wypełnienia wniosku.
Jest to sprawa priorytetowa!
KROK 2:
Poprawnie wypełnione wnioski Podróżnego i Organizatora imprezy muszą zawierać w obu wnioskach identyczne informacje.
Klient, któremu przysługuje zwrot otrzyma od PBPO stosowne powiadomienie w formie e-mail. Wiadomość będzie zawierać tabelkę z danymi niezbędnymi do wypełnienia wniosku.
W przypadku jakichkolwiek niezgodności lub braku informacji w tabelce, prosimy o PILNE jej uzupełnienie i odesłanie zwrotnym mailem do PBPO.
Każda pomyłka lub błąd skutkują wydłużeniem całego procesu zwrotu.
KROK 3:
Formularze wniosków pojawią się na stronie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego https://login.ufg.pl/obywatel/logowanie 1 października 2020 r.
Kluczowe jest, by Podróżny złożył swój wniosek zgodny z danymi uzyskanymi w KROKU 2 jak najszybciej, ponieważ data złożenia wniosku będzie decydować o terminie wypłaty środków.
KROK 4:
Na utworzonym na stronie UFG koncie Podróżnego należy śledzić status oraz przebieg procesu zwrotu.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 89 535 08 18 lub e-mailem: zwroty@pbpo.pl
Przydatne linki: